Bestnyer beraya di kampung

Sebenor nyer aku ni x de mood nak update blog ni cz mash mood beraya. Nak senag citer aku story tuk 1 week aku kat Kedah .
18 September 2009
Perjalanan balik kg bermula. Kira2 dalm kol 7am aku n family bertolak blk Kedah. Dalam kol 10am dah sampai RnR Sg Buloh cz xde kete sgt. Aku jd compius cz xde org nak blk beraya kat kg ker tahun ni? Jalan lengang le sesangat. Dalam kol 3pm aku dah selamat smpi kat rumah kesyganku. Yg plg best hazim, cz dah dpt jumpa Wan, Tok n Mak ah.

19 September 2009
Hari ni p shopping kat Pekan Baling cz nak bl baju untuk Hazim sbb mama nyer terlupa nak bawa baju untuk malam. Entah cam ner la aku boleh lupa. (Kesian Kat Hazim) Tapi yg best dia dpt bj baru. Yg seronok bila balik Baling ni kain baju murah2 sbb baju yg sama, dgn colour n design yg sama kat Johor 2 atau 3 kali ganda harganya. Pastu bl gak brg2 tuk wat nasi impit, lontong n sambal kacang cz husben tercinta nak mkan masaa hr raya. Malam nyer semangat call mak mertua minta resepi wat kuah kacang. Yg penting malam tu kuah kacangku menjadi. Nasib baik husben ku suka.

20 September 2009
Hari raya menjelma. Pagi2 sumer siap cepat2 utk sesi bersalaman. Minta ampun dan maaf dr hujung rmbut sampai hujung kaki. Pastu p Masjid smbhyg sunat hr raya.
Aku x p cz jaga hazmi yg br 4 bulan. Hazim p masjid ngn papa, wan n tok.
Pastu sumer p menziarahi kubur arwah nenek. Tinggal aku, Hazmi n papa kat rumah.
Tak menang tangan tahun ni ramai sgt yg dtg rumah. Lagipun terasa penat cz adk yg bongsu x balik. Dia memang rajin mengemas n masak2 (untung sape2 dpt wat bini) Jgn mare ye dik.... Untuk adk yg x dpt blk beraya thn ni tgk2 ler gambor kat bawah ni wat hilgkan rindu.


My Love Family
Me,My husben, Hazim, Ayah, Hazmi, Mak, My sis
Hazim dan Hazmi ngn Wan n Tok

My Sis, Mak, Ayah n Me

Anak mama Hazmi IKhwan
Abg Hazim Ikhwan sibuk main game kat laptop x nak bergambar.

My sis yg x dpt blk beraya. Beraya kat Sarawak tahun ni.
27 September 2009
Hari ni hr terakhir aku di Kedah. Dlm kol 10.30am bertolak balik Johor. Seronok tahun ni beraya kat kg. Dapat jumpa kawan lama n dapat plak nombor2 phone kwn lama. P juga berjalan2 kat rmh sedara mak n ayh. Dah masuk hgh way, Hari ni kete agak byk berbanding hr balik dulu. Byk bekal yg mak masak untuk anak cucu dia makan, so kami wat keputusan tak berhenti makan. Makan jer dalam kete. Hazim yg kesedihan tinggalkan wan, tok n mak ah tido jer sepanjang perjalanan. Last husben brhnti juge kat RnR Seremban bl air kopi jer. Teruskan perjalanan dalam kol 7pm sampai rumah. Syukur selamat sampai...
Terima kasih untuk mak ayah n kaktun di atas segala bantuan n kasih sayang yg diberikan. Untuk adk wat yg terbaik utk family kita. luv u all.
Semoga Syawal tahun ini memberi seribu makna buat kita sumer. Amin.




Comments

Popular posts from this blog

Selamat berpuasa 2021 Ramadhan kareem

Mee Rebus Tulang ZZ Restoran ~~ Damansara Alif