...Raya oh Raya...

SaLAm
18 . o9.09.... rasa2nya saper yg jd ckgu tarikh ni mesti best cz dpt cuti khas jd x yah la ganti sekolahnya nanti.... Kecuali lah yg memg dah cutinya mula hr Jumaat.
Tapi bg aku lg best cz pg2 sok aku n family akan bertolak blk ke Kedah.. Yahooo
Hari ni last day ngajar so kat sek wat mjls penutupan bln kemerdekaan dan majlis khatam Al Quran. Aku cam bese jd MC tuk mjls ni... tak suka sebenonya tp dah terpaksa wat gak la
nak bercerita byk2 pun aku ni cam dah terexcited nak blk mengalahkan Hazim. Aku pun cam dah byk hr tak update blog ni..mst berbulu kalau buka asyk tajuk tu x berubah2.Kalau penyakit M dah datang memg la jd cam ni kan.
Aku ni blk kedah dr jumaat sok, sampailah sabtu nanti baru blk johor smula. Dah lama x blk ni memg hati berbunga-bunga rasanya. Tapi kalau husben tercinta tup2 kata nak blk ptg ni aku lg la suka... Pe tah lg Hazim yg hari2 minta blk umh wan.
Aku ni bgtau Hazim nak blik sambut raya kat rumah wan. Yg klaka tu hari selasa lepas der la aku ni bw Hazim p Kipmart nak bl brg2 dapur. Time blk tu kat parking Kipmart der la gantung bintang n ketupat yang besar2 tu.
tiba-tiba............
Hazim menjerit.................
"Papa tengok tu dah raya dah, leh ler kita balik umh wan"
Papanyer tengah drive x dpt ler nak nengok, per lg hazim tarik la kepala papanye paksa soh tengok cz nak buktikan dah raya. lastly aku n husben yg tensen cz hr2 dia tuntut benda yg sama...
Pg ni nak p umh org yg jaga dia pun, aku bg tau cpt bgn cz hr ni last p umh mak, sok nak blk umh wan. Bukan main senang dia bangun.
Untuk suami tercinta tahun ni balik raya kat Kedah xde la lodeh n ketupat.. per2 pun ila cuba masak kuah kacang k..
Semoga aku n family selamat pergi dan balik.
Bagi sumer yg balik kampung berhati2 semasa memandu. Patuhi had laaju yg ditetapkan.
Jumpa lg lps raya nanti.

Comments

Popular posts from this blog

Selamat berpuasa 2021 Ramadhan kareem

Mee Rebus Tulang ZZ Restoran ~~ Damansara Alif