Semput oh Semput

Salam...
Hari nak citer sal Hazim lg
Petang semlm p ambik Hazim dari rumah pengasuh....
Tiba2 dengar dia batuk teruk semacam jer....
Hazim ni kalau dah batuk teruk sket, pas ni mst kena semput
So lgkh berjaga2, smpai rumah jer terus bagi dia kn ubat semput tuh...
..........Tapi..........
Malam tadi tengah sedap2 tido
Hazim bagun batuk dah start balik.... makin teruk
Terus bagi lagi ubat semput tuh
Pastu kol 1.30am bgn batuk lagi, batuk lagi x bhnti-hnti...
OOOhhhh.... TIDAKKK.....
Cnfrm la x leh tido semalaman...
Kol 4.30am bgn lg mkn lagi ubat, tapi cam dah xder kesan
Moralnya....
Kol 6.30 am aku msg GPK1 minta cuti, papa minta masuk lmbt kol 11am
Bawa Hazim p klinik kol 8am...
Dah sampai jer kena sedut gas la utk org semput...
Kata doktor " Dah teruk ni, x bg ker ubat semput ke?"
Aku inform la dah bagi tapi cam xder kesan
Jadi doktor decide la bg ubat pe yg patut...
Lastly doktor kata Hazim kena ada ubat spare kat rumah
Dapat la inhaler.... doktor ajar cara guna..
Balik rumah dalam kol 10.30am terus sarapan, bagi la ubat...
Yg pasti batuk x hilang gak tapi berkurang la sket...
kol 1.30pm tadi bagi Hazim sedut inhaler tu cz dia x leh tido, batuk jer...
Sampai la aku dok menaip ni batuk nyer cam tu gak...
Mungkin malam ni kol 9pm kena p klinik lagi sedut gas...
Masalah Hazim ni aktif so w/pun kita ni marah ke larang ker soh dia dok diam2...
Dah nama kanak2 kan mana tau dok diam...
Adoyai pening aku...
Ni pun adik Hazmi kat rumah pengasuh la...
Kol 6pm baru aku p ambik...
Aku pun ambik ubat gak cz Sinus ni makin teruk,
Hidung, mata dan telinga ni gatal2 jer
Mata dah bengkak n merah cz aku gosok (gatal sgt)...
Doktor soh aku cari punca naper aku ngn Hazim leh kena serentak
cz kami dua brnak ni paru2 tak kuat....
Mungkin sebab habuk cz ada construction side wat projek perumhn baru lbh kurg 1km dr rmh sewa aku ni....
Kata doktor lagi '"pindah2 mana pun sama jer'.
......So nak wat camner......
Harap2 sumer ok cz aku rasa tahun ni cam teruk jer keje aku cz asyk cuti jer
Tapi kalau dah anak sakit camne????
"mama sayang anak2 mama sangat2"
HAZIM IKHWAN
HAZMI IKHWAN


Comments

Popular posts from this blog

Selamat berpuasa 2021 Ramadhan kareem

Mee Rebus Tulang ZZ Restoran ~~ Damansara Alif