Bila Ada Yg Blanjer

Kalau bab makan ni jika ada yg blanjer memang best kan.....
So mkn malam 27hb tu....
My 2nd sis blanjer.... (TQ mak Ngah)....
Dia p hutan bandar kat area RTM JB.....
Beli Chicken chop ngn lamb Chop.... Tapau la...
Katanya sedap n murah....
Aku kat rumah lah ngn bujang2 tuh...
Papa lom balik cz hr ni papa ot lagi 12hours....

Kalau nak citer sal hutan bandar ni lebih2.....
Aku x brani sbb dari 1996 mula2 masuk UTM....
Sampai lani aku dah beranak pinak dok kat JB ni....
Kaki ni selangkah pun x pernah p sana ... huhuhu....
Entah lah....
Hatipun x rasa nak p n my hubby pun x pernah bunyi ngajak ke sana....
Jadi kalau sesapa der cakap makanan kat sana sedap2 aku tak brani nak kata per2....
Yg aku der dengar mee rebus tulang nya sedap,
My sis yg kat UTP tu kalau datang JB pun slalu p sarapan kat sana....
Sedap katanya sarapan kat ZZ.....

Tapi hari ni lepas makan chicken chop yg my sis blanjer tu....
Memang terangkat la....
Sedap sesangat....
Aku x pernah mkn chicken chop ngn lamb chop yg sedap tapi murah....

Ni lah rupa chicken chop tu...
Ayam tu de 4slice....
Biasakan ayamnya sekeping jer besar kan...
Gravy blackpaper dia memang terangkat...
Coslow pun sedap....
X kedekut mayonise langsung....
Kentang goreng dia pun banyak.....
Aku makan pun memang kenyang sesangat...
Bagi yg mkn sket2 tu rasanya tak habis lah kalau hidangan tuk sorg ni...
Per2 pun memang puas hati....
RM5 sepinggan... (Murahkan)

Ni lak lamb chop my hubby nyer fvrte....
Lamb dia besar n banyak...
yg lain sama cam chicken chop tadi....
RM10 sepinggan...
Murah n sedap....
Sangat2 berbaloi...
Ni lah lamb chop paling murah n sedap yg pernah aku mkn....
Biasa mkn kat Sedap Corner dah RM16...
Tapi rasanya lagi sedap yg ni.... heheheh

Kedai kat hutan bandar ni buka dari kol 7p.m....
Tutup kol baper tu x tau la plak...
Tapi yg pasti my sis kata memang kat hutan bandar tu,
tu lah satunya kedai yang ada buka malam kat situ....
Dia memang susun banyak meja utk pelanggan makan kat situ n open air lagi...
Nak bagi tau nama kedai pun aku x tau gak cz aku kan x pernah p sana....

So sesaper yg nak cuba rasa....
Memang berbaloi kalau p cuba....
Mesti kalau berminat mkn western ni puas hati la ngn rasa n regenya...
Anyway....
Selamat mencuba....
Selamat menjamu selera....

Comments

Popular posts from this blog

Selamat berpuasa 2021 Ramadhan kareem

Mee Rebus Tulang ZZ Restoran ~~ Damansara Alif