Taekwando at D Zon

Entry sblm ni der bgtau nak p tgk anak sedara lawan Taekwando... Ni lah banner utk kejohanan Taekwando tuh
Jadi disebabkan malam tu tido agak lewat jadi esoknya dalam kol 11a.m. Baru sampai kat The Zon, Stulang.... Sampai jer Tasha dah habis lawan untuk pusingan pertama.... dah menang so dapat la masuk pusingan kedua...
Erra palk lawan lambat sket sbb dia masuk kategori umur 12 thn.... Tasha plak masuk utk budak2 8 tahun....
Sebenarnya aku ni tak minat sgt ngn sukan tapi bila dah kat sana... bila dah tgk budak2 ni berlawan, aku n hubby dah sama naik menjerit meyokong....
Lastly hari ni suara hubby dah serak... (tapi serak2 basah lah....)

Kejohanan Taekwando ni pertandingan inter lub kali ke 3 bagi Johor.... der byk sek men ngn sek rendah yg join...
Jadinya sampai dua hari aku dok berumah kat the Zon tu.... Dari pagi sampai la kol 7p.m. Dua hari tu la juga aku n fmly dok mkn tgh hari kat MarryBrown.... Untung Kat situ ada bubur ayam, jadi senang la bagi Hazmi mkn....

Hari pertama pada 19hb tu cuma der perlawanan pusingan satu ngn dua jer...
Bakinya sambung esok plak pada 20hb....
Kebetulan plak anak sedara ni dua2 org dapat masuk semi final....
kalau Erra (kakaknya) memang leh dikatakan teror lah... (dah bertali pinggang hitam) jadi aku masukkan video perlawanan tu kat profail FB aku... Adiknya Tasha baru first time masuk... masih lagi tali pinggang hijau nak ke biru....
Habis game pada 19hb tu my family, my sis, my brother inlaw family (parent Erra n Tasha), my sister inlaw ngn my mother inlaw p Danga city Mall lak.... sajer tengok2 IT fair yg der kat situ....

Mkn mlm semua berkumpul bersama mkn2 seafood kat gerai Tepian Tebrau... (dekat ngn Pantai Lido) Ok jer la mknan malam tu sebab semua dah penat ngn lapo...
Dalam kol 9.30p.m. selamat sampai rumah dan kedua2 bujang ku kepenatan n terus tido sepanjang perjalanan.... sampai rumah tukarkan baju bujang2 terus diaorg tido sampai sok pagi...
Semua plan nak tido awal cz sok pagi nak p lagi the zon.....

Ini lah Tasha ngn Hazim (Hari Pertama)

Hazim at D Zon

20hb.... Hari kedua pertandngan
Hari ni kol 9a.m. dah sampai the Zon... Masa baru sampai tu der budak2 umur 7thn hingga 9thn sedang lawan.... Comelnya aku tgk diaorg berlawan... ramai yg bersorak dan ketawa tgk keletah mereka.... Best sangat.... Bersemangat dan berani w/pun kecik lagi (kecil2 cili padi katakan)... huhuhuhu

Bila turn Tasha lawan semi final.... Tasha dapat by so terus masuk utk lawan tmpat ke 3/4... Sayangnya Tasha dah kepenatan jadi sebelum lawan tu dia dah tertido kat atas dukung papanya (Tasha ni memang manja) jadi tak sampai 5 minit bangun dah kena lawan.... Masih mamai lagi jadi masa lawan tu Tasha tertumbuk la muka lawannya jadi kena la tolak markah padahal dia dah dapat markah cz dah dapat tendang kepala lawannya... Event manja tapi respect la cz semangat juang Tasha ni tinggi.... Setiap kali perlawanan mesti dia melawan... Terkejut gak tengok dia Berani.... Keputusannya Tasha dapat no 4 dari 17 org... Boleh tahan untuk pertama kali Tasha join... Video Tasha lawan pun aku letak kat Profile Fb aku....

Kakaknya Erra memang tangkas... Siap ada lawannya yg menangis masa lawan pusingan ke 2 pada 19hb tuh.... Kalau tgk dia lawan asyk tendang kepala jer.... Seram tau...
Untuk perlawanan semi final pun Erra menang lagi and lastly Erra.... Dapat johan for her category... TAHNIAH....
D winner 4 D day... yeha...

Bila tgk taekwando hari ni barula aku tau sket2 dalam taekwando ni kalau tendang kena la tendang kat kepala, dapat la 2 markah..Untuk tumbuk mesti kat dada dapat 1 markah, tendang kat bhgian atas pinggang dapat gak satu markah... Tapi kadang2 tu kesian tgk tendang n tumbuk bagai nak rak tapi xdpt point pun.... Anyway w/pun esok dah mula sekolah n semua kepenatan sbb selesai sumer acara lbh kurang kol 8p.m. Rasa Best n Hepy tu wat aku rasa berbaloi berkmpg 2hari kat D Zon....

Aku n fmly n my sis pun dah penat..... Balik utk mkn malam pun tapau jer lah...
Yg penting Hepy n Best sangat.... Cuma aku x leh lupa bila tgk perlawanan ni Hazim kata "Ini membosankan Hazim lah, jom lah balik rumah.... Adoyai....
Hazim tak berminat sbb Hazim ni jiwanya lembut n sgt2 penyayang... Susah nak bergaduh n pukul org.... Mama ngn papa dia plak yg risau takut dia kena buli... Lastly Hazim bunyi gak sblm nak balik Hazim nak main taekwando lah macam kakak Erra n Tasha... Senang hati mama... huhuhuhuhu

Rasanya pun dah byk sgt aku menulis utk entry kali ni...
Len kali aku tulis lagi k...
Sayang semua...

My Fmly, Erra n Tasha
(Semangat ngn pingat Emas)

Hazim, Erra n Tasha

Comments

Popular posts from this blog

Selamat berpuasa 2021 Ramadhan kareem

Trolley memudahkan. Kemas dan mudah