Cerita Tentang Hazim

Sejak dari hazim mula skul sampai sekarang, pagi tadi la merupakan kali pertama aku perlu siapkan hazim sampailah hantar Hazim naik van.... Biasanya Hazim akan naik van kat rumah Mak Nab dia...
Sekarangkan aku masih MC... My hubby lak minggu ni keje shift pagi, jadinya dalam kol 6.40a.m.... dia memang dah perlu keluar p keje... takkan la aku nak Hazim ikut dia p awal kat rumah Mak Nab... Jadinya aku dicide xperlah nanti call driver van skul Hazim n soh dia ambil n hantar Hazim kat rumah aku utk seminggu.... Kalau nak soh aku hantar hazim kat rumah Mak Nab dia... takkan la aku nak berjaln kaki p hantar... My hubby guna keter... per citer lak ngn Hazmi... Susah tu kalau kaki terencot2 nih...

Pagi tadi... dalam 6.40a.m baru aku kejutkan Hazim... dah senang skrg cz Hazim dah boleh mandi sendiri w/pun waktu pagi.... Hujan plak turun dgn lebatnya... SEJUK... Tapi hazim steady jer x nak guna air panas... dah siap mandi pakai kan Hazim baju, soh dia sarapan... Sarapan pagi Hazim wajib milo n susu... Hazim pun dah faham sebelum p skul mesti saraapan, kata Hazim "nanti Hazim sihat n mudah belajarkan mama"..... Pandai anak mama nih...

Sempat posing masa sarapan... Siap alas tuala kat bahu takut milo tumpah kat baju...

Van Hazim sampai dalam kol 7.20a.m... Masa hantar tu hujan masih lebat... Berpayung n terencot la aku ngntarkan Hazim... nasib baik depan rumah jer...  Hazmi lak masih tido... senang la ku nguruskan Hazim sorg jer...  Kalau tak pagi2 jer dah kecoh melayan Hazim n Hazmi..... Van dah bergerak... tinggal aku n Hazmi.... sambung tido jap best ni cz sejuk n hujan.... Nak tunggu Hazim balik nanti dalam kol 11.30a.m....

 Dalam kol 11.10a.m Hazim dah sampai.... Dah ada Hazim, leh la dia tolong aku jagakan Hazmi... Senang la sket nak masak... Menu tgh hari.... Sup sayur ngn ikan masak kicap... Sambil masak, main kejar2 ngn Hazmi... Abg Hazim tolong jerit jer... "mama adik dah panjat tangga" aku yg kat dapur berlari terencot2 kejar Hazmi.... Akhirnya siap juga masak tgh hari.....Skrg ni Hazmi dah tido.... Dapat lah mama rehat jap... bye

 comey mama

Comments

Popular posts from this blog

Selamat berpuasa 2021 Ramadhan kareem

Mee Rebus Tulang ZZ Restoran ~~ Damansara Alif