Hari terbuka sekolah 2010

Hari ni der hari terbuka sekolah utk tahun 2010. 
Kalau thn lepas aku x dapat join cz masa tu tgh cuti bersalinkan Hazmi. 
Jadi tahun ni dapat la join.. 
Disebabkan x jadi guru kelas maka secara automatiknya nama aku termasuk dalam list jaga gerai....
Jadinya aku kena jaga gerai makanan segera.. 
Dah nama makanan segera ni. Kena lah goreng panas2..... Baru kawww...
Barang2 semua Cikgu Hairil dah sediakan n belikan bebola ketam, sotong, sosej ngn kentang.. 
Semua ni ada la dalam 16bg @ 16kg kalau x silap...
Aku datang skul hari agak lambat  (kol 8) cz semlm kan baru Mc.... 
Badan ni x baper la ok lagi.... 
Tapi rugi lak kalau x join hari terbuka tahun ni.... 
Sampai jer minyak dah dipanaskan...
Tengok plak bebudak ngn parent pun dah ramai yg datang.....Adoyai... Kena cepat2... 
Ramai dah tunggu nak beli kentang....Ni la cikgu2 yg memeriahkan gerai....

 
Sir Zahari, Cik Niraida, me n Cikgu Hairil

Aku ambil tugas menggoreng..... So campak jer la kentang dulu..... 
dah 2 beg @ 2kg aku goreng, tak sempat nak goreng crab ball dah habis kentang nyer... 
Cepat2 goreng bebola ketam ngn sotong pelbagai jenis. 
Rasa dah byk, tup2 bila pusing jer..... Aih... dah habis lagi.... 
Bila nak stop menggoreng ni... Dah panas la...

 
   Ni la aku tekun menggoreng..... sampai last tu masa nak masukan sosej...
dah minyak panas tu terkena ibu jari tgn ni la plak...

Aduh mak! panas nyer.... Minta org lain ganti menggoreng pastu aku p toilet simbah ngn air byk2.... 
Pastu teringat kat Pra Sekolah ada colgate.... cepat2 p pra ... 
haaa aku lumur la semua tempat yg kena myk panas tu... 
Perh.... leh tahan rasa pedih tuh.... Tapi jap jer la..... 
P balik gerai..... Hahhahahahah
Tgn kanan ku  dah x boleh nak menggoreng, kena wap panas jer terasa perit.....
Tukar la guna tgn kiri plak.... Jualan makin laris ni.....   
Last2 kol 9.30a.m. dah hbs semua.... 
Cadang nak tutup gerai tapi cikgu lain bg nasihat beli lagi la cz awal lagi... 
Cikgu Hairil minta bantuan En. Irwan p bl cz kete dia jer x kena block.... senang nak kuar..... 
P beli kentang 2kg lagi, sosej ketam ngn nugget ayam plak.... 
Baru jer masuk kentang dalam kuali.... Mak oiii dah berbaris org tunggu.....

Nak tunggu kentang tu masak sempat la aku posing..... hehehe

Dah masak kentang tuh.... sambung goreng 2kg nugget ayam plak.... 
tapi kali ni aku minta cikgu Hairil yg masukkan nugget tu dalam kuali ni..... 
hehehhee takut kena myk panas lagi....
nasib baik tau jual hari ni..... Belum siap menggoreng der ada yg tunggu.... 
Jadi nya p beli lagi kentang cz masih tak cukup.... 
Time nih aku dah x perasan per kg lagi yg Cikgu Hairil beli..... 
Memang panas tol lah gerai jualan aku thn ni.... 
Kena plak ngn cuaca yg redup n sedikit gerimis.... 
Rasanya tu lah perangsang org mai beli cz sedapkan makan yg panas2 kalau cuacanya sejuk....

 
Ni la bebola sotong yg menjadi rebutan....

Dalam kol 11.30 dah rasmi tutp gerai.... dah kemas semua meja ngn dapur.... 
Kol 12p.m.  balik rumah.... 
balik jer sambumng masak tuk tgh hari... 
Menu simple.... udang goreng kunyit, kangkung masak kicap ngn ikan gelama masin....  
Nasi my hubby dah tolong masakkan..
Penat tapi best......

Comments

Popular posts from this blog

Selamat berpuasa 2021 Ramadhan kareem

Trolley memudahkan. Kemas dan mudah