Jari kaki ku.......patah!!!!!

Pagi tadi bangun tido tengok kaki bengkak n lebam tak hilang.... Makin biru kehitaman....  jadinya terus msg GB ngn GPK1 bgtau nak p x-ray hari ni.... (ambil cuti lagi la aku tahun ni)..... Entry sblm ni kan aku dah bgtau cam ner aku tersepak kaki kerusi meja makan... aku assume terseliuh jer.... tapi pelik cz kalau terseliuh dah tentu bengkak dah surut n dah x sakit lagi... tapi kali ni ada masa terasa berdenyut jer jari kaki ni...
Pastu dalam kol 8a.m.sampai kat klinik tampoi.... Sebelum p x-ray kat klinik Kempas kena p sini dulu cz alamat rumah aku dok sekarang dalam area Klinik Tampoi... Dah sampai ambil no, dapat no 1100

Tengok kat slip no tu tulis kol 8.08a.m.... Masa treatment aku nanti nak kena masuk bilik 12 batau 13... kat dalam bilik tu ada MA jer... bukan Doktor.... kat kilnik ni Doktor utk kes temujanji sahaja...

Dah ambil no aku  p kat kaunter pendaftaran... Dah masuk jer.... mak aiii ramainya orang kat bahagian pesakit luar ni.... yg aku snap ni baru separuh tau...
ramaikan....
Pastu nak tunggu dapatkan kad dari kaunter pendaftaran pun kat 1 jam.... Kadang terpikir gak patut la org slalu komen cara keje org gomen.... Tapi bila kena kat aku rini, rasa patut pun ada org komen....dalam kol 11am baru dipanggil masuk bilik 13.... MA tu tanya naper, bila aku bgtau jer sal kaki aku jer... ketawala la MA tuh cz kaki aku kena jer masa World Cup.... MA soh wat x-ray, tapi kena p Klinik Kempas.... aku OK jer cz memang tujuan hari ni nak p x-ray.... dalam kol 11.30 sampai utk x-ray... dapat x-ray tengok jer.... ALAMAK... nampak cam patah... crack la tulang kaki aku tuh....  sampai balik Klinik Tampoi dalam kol 12.15p.m.... terus masuk bagi result x-ray kat MA tadi.... SAH.... jari kaki ku patah huhuhuhu....
Kena p HSA kat Jb utk disimenkan.... Alamak pergerakkan kakiku dan diri ku terbatas lagi la....

Disebabkan dari pagi lom sarapan.... dicide sblm p HSA tu makan tgh hari dululah.... makan kat food court Plaza Angsana.... Habis makan jer terus gerak p HSA.... Call Mak bgtau cnfrm jari kaki anak dia ni patah....
Kat sana terus daftar kat wad kecemasan.... Kena naik kerusi roda... tak best sesangat.... rasa cam cacat jer....
huhuhuhuhuhu


Dah la sedih kena dok kat ats wheel chair... tup2 my hubby ketawa cz dia ternampak sign board kat ats tuh..... sesuai sgt utk org macam aku ni... Pastu cakap2 kuat2 bgtau kat org aku tersepak kerusi meja makan... huhuhuhhu  terkilan tau... cam dipersendakan plak  Tunggu jap jer kat sini pastu dah kena panggil masuk cek ngn diktor...kat pintu ni la aku masuk...Doktor yg cek aku tun ketawa x berhnti dgr citer sal kaki aku yg patah ni cz patahnya 4 thn shali n time World Cup lak tuh....

 Emergency room

Dah habis cek ngn doktor kat emergency room ni aku kena plak p klinik ortopedik (utk kes tulang2 jer lah kiranya kat sini).... Masa ni aku degil x nak guna kerusi roda... nak juga berjalan terencot2... lagi best tau jalan guna kaki sendiri... Tup2 kat klinik tu xder Doktor.... ada ker patut doktor tu soh aku datang smula pada 14hb nanti kol 9a.m.... pastu kaki aku yg patah ni x yah simen atau wat per2.... Pelik la aku cz 4thn lepas masa patah tu kena pki simen.... Aku x puas hati aku tanya balik nurse yg bagi surat kat aku tu lah.... Argue punya argue.... dengan senang jer doktor bagi satu slip yg doktor tulis n depa dan seangkatan jer yg faham...huhuhuh.... soh aku masuk bilik kat gambar bawah ni...


dah masuk sini kena simen lah.... Pastu memang x leh la aku nak berjalan guna kaki sndiri.... WAJIB ber wheel chair.... Ni lah jadinya kaki aku...

Klakar pun ada bila tengok kaki aku ni cz cam satu kaki patah.... wal hal jari kelingking tu jer.... On d way blk rumah my hubby bg cadangan nak beli tongkat.... Nanti senang sket nak bergerak kat dalam rumah.... Hazim plak bila dah tgk kaki mama menangis jer cz sedih mama sakit.... Puas pujuk.... jawapannya kaki mama dah x cantik lagi....huhuhuhu
14hb nanti p lagi hspital... nak tau per lak kata doktor.... dah ngantuk ni nak join d club gak cz sumer kat dalam rumah ni dah membuta except aku jer.... Nite sumer......
zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz





Comments

Popular posts from this blog

Selamat berpuasa 2021 Ramadhan kareem

Mee Rebus Tulang ZZ Restoran ~~ Damansara Alif