Kenduri arwah

Entry semalam der bgtau kan aku nak p kenduri arwah kat rumah Cik kat Bukit Indah.... Kalau kat Johor ni tentulah semuanye sedara my hubby.... Yola kan aku kan org Kedah... Sedara semua dok kat Kedah lah....
cam biasalah.... bab siap menyiap ni, kalau ada budak kecik jadi lambat... lagipun dok fikir majlis tu lepas zohor.... so ayat best... "lepak lu, jap lg lah"....

Jadi bila dah siap, sampai kat rumah chik jer org dok baca doa dah... heehehehhe.... ai terlambat.... So dok tunggu lah kat luar dulu... Kat rumah chik dah biasa la apa jua kenduri @ majlis semuanya bufet... (tol ker aku eja ni) Lagi pun kalau kat taman , cara cam ni lebih senang, kalau kat kg aku asal kenduri arwah jer, ada lah rewang2 org kampung tolong, rasa lebih meriahkan...
 dok tunggu kat luar masa org lain dok baca doa.... tu la kalau sampai lambat....

Dalam dok tunggu tu nampak lah susunan makanan, tapi aku lupa la pulak nak ambil gambar.... Bila semua org dah mkn baru la teringat naper la tadi tak ambil gambar2 makanan yg sodap2 blake....
Menu 4 d day : sate daging n ayam, kuah kacang, nasi impit, lontong kering, meehoon goreng, nasi beriyani, lauknyer ayam sambal, kari daging n kambing.... kiuh muih, pisang, anggur... 4 sure mestia ada air... kang ada plak yg tercekik...... sampai tak terkata la aku kekenyangan.... hahahhahh
 syukur....Alhamdulillah

Bila dah kat sana jumpa sedara2.... my MIL kata tunggu jap.... aku pun ok jer... lagipun aku bukannya perlu berjalan... dok jer kat dalam rumah tu.... Diam2 tak diam dalam 6.30p.m.... baru gerak ke Gelang Patah nak hantar my MIL balik rumah dia.... dah 2 mlm dia tido kat rumah ai...

Yg penting, aku cam biasa la tapau apa2 yg ada.... makan malam dah ready.... sampai rumah MIL... panaskan per2 yg patut.... Time to eat.... Jom makan... Aku cam biasalah suapkan dulu Hazmi... Hazim kan dah besar... dah pandai mkn sendiri.... cuma Hazim ni kalau mkan, mak ai... lambat bebenor... Asyik nak kena ingatkan jer... "cepat... mkn"....
 my luvly Hazim

Dalam kol9.15p.m baru nak gerak balik Taman Perling... On d way tu my boys dah tertido kat dlm kete.... Sampai jer rumah Hazmi bgn... "Alamak dik jgn la bangun, mama ngn papa dah penat nak tido juga"....Jadinya my hubby la tolong jagakan sementara tunggu aku nak sediakan barang2 tuk Hazim skul esok... Kemas jap per2 yg patut... Nasib baik bila dapat susu jer Hazmi sambung tido balik...

Hazmi n his cousin syamil... Susah nak snap... dua2 bergerak jer

Jadinya aku ni ngn semangat berblogging n nak update story... akhirnya tertido di depan laptop.... My hubby bg suntikan n semangat, katanyas blogger takkan tak update citer malam ni... Aku pun ngn semangat baru rasa cam mengantuk dah hilang, (bersemnagt ni beb)...  Tup2 aku sedar bateri laptop hbs aku taip tajuk jer....hahhahahahah

Jadinya pg ni la bila dah siapkan Hazim,  barulah aku dok pulun taip entry ni....k bye

Comments

Popular posts from this blog

Selamat berpuasa 2021 Ramadhan kareem

Mee Rebus Tulang ZZ Restoran ~~ Damansara Alif