Lunch @ Gelang Patah

Semalam dicide nak balik tido kampung.... Mana lagi, Gelang patah lah... Nak balik kampung aku jauh la plak... Kat Baling, Kedah... Jadinya plan hujung minggu @Gelang Patah... Rumah MIL la....
So utk lunch aku ambil turn masak la... dah lama x masak ngn MIL ni... Tapi MIL aku rehat jer la... Aku masak sup ayam, sambal udang ngn goreng ikan jer...

Sup ayam campak2 per yg patut.... yg penting sodap dimakan...ghegheheh

Sambal udang yg kekeringan kuah....huhuhu

Ikan goreng... Ikan bechuk kata MIL...
Adik beradik ikan ketarap la.... Jenis ikan batu karang... 
Ikan2 ni FIL dapat dari tahan bubu cz dulu2 FIL ni nelayan...

Yg best nyer MIL goreng keropok ikan ngn Belinjau.... Belinjau ni der rasa pahit2 sket tapi sedap... kalau aku dok Baling dulu tak pernah aku mkn belinjau ni... Bila dah kawen ngn my hubby, mula2 dulu x suka cz pahit tuh... tapi sekarang cam suka banget la plak... kalau raya  jer ni menu utama dalam list kunyah2...
Ni la keropok ikan ngn belinjau... MIL yg gorengkan n isi kat dalam balang ni...

Utk menu petang lak dah siap masak bubur pulut hiatm... Beras pulut hitam ni didtgkan khas dari Kedah... mak kirim masa my sis datang hari tu... Bubur pulut hitam ni memang fevret my hubby...  So mak aku kirim la utk menantu kesayangan dia tuh... Aku pun kalau masak lbh suka beras pulut dari kedah ni, mudah kembang....Kalau beras pulut yg ada kat JB ni, lambat kembang... Berejam tunggu baru nak kembang.... Yg pasti masa dok taip entry ni dah 2 mangguk rasanya my hubby makan.... hehehe 
Eh jap ek.....
Ada bunyi keter la kat luar...  oooo
Satu lagi family balik kampung.... My BIL lak balik...... ramai la malam ni kat rumah MIL.... Hazim suka la... ramai leh teman dia main game... yeyu... Kecoh tau... My hubby dah plan nak tengok final World Cup malam ni.... Oren.... Oren.... Oren.... Holland lah....

Comments

Popular posts from this blog

Selamat berpuasa 2021 Ramadhan kareem

Mee Rebus Tulang ZZ Restoran ~~ Damansara Alif