Serawa @ Bubur Durian ngn pulut

Dah dekat sebulan dah dok terasa nak mkn serawa durian ni ngn pulut... Puas dok tunggu my hubby belikan... Malam tadi dah pesan esok wajib beli dirian, tekak ni rasa nak makan sangat2... Padahal aku bukan lah yg suka sangat makan durian... Kalau dulu time my hubby mkn aku lak yg dok uwek..uwek tak tahan bau... Sekrg ni dak ok sket dah leh makan, tapi dgn syarat durian yg baru... Bau pun tak kuat sangat...

hari ni my hubby p beli durian D24 katanya.... Sekilo RM6... Dia beli 3 biji... Yg lagi sebiji dah selamat masuk perut baru ingat nak snap gmbr... hehehe

Nilah antara isi durian yg ada.... sedap banget... durian baru.. Tangkainya masih bergetah...


Kata my hubby isi durian ni macam kucing tido.... tak tau la naper... Tapi kata nya kalau isi yg cantik tu memang diorg panggil cam tu......


Serawa durian kalau kat kedah rasanya warna putih gitu jer... guna gula pasir jer, tapi kalau kat johor ni, tgk MIL masak letak gula merah... Nilah rupanya serawa yg aku dah masak....
Aku kalau masak serawa @ bubur ni mesti letak sagu... Suka sangat aku ngn kuih sagu... Jemput lah mkn sumer... Yummy...Yummy...Yummy....

Comments

Popular posts from this blog

Selamat berpuasa 2021 Ramadhan kareem

Trolley memudahkan. Kemas dan mudah