@# takder tajuk #@

Hari ni my hubby p mancing udang galah.... Cuaca x best harini, hujan.... bagi org yg nak memancing la,  bagi aku ok per.... sejuk n tido lagi best.... Jadinya kalau mancing udang galah ni kena mancing masa cuaca panas.... Barulah der rezeki yg banyak.... Kalau hujan air sejuk jer.... udang pun nak tido gak.... xder nyer dia nak makan umpan yg ada tuh....

Sebenarnya my hubby cam dah malas nak p tapi memandangkan sebelum tido semalam dia semangat prepare per2 yg patut, umpan pun dah beli, jadinya rugilah kalau x p, dalam kol 6a.m tadi dia bertolak kuar p Kota Tinggi... Aku n bujang2 sedap lagi membuta memandangkan hujan turun n sejuk............

Tadi cal my hubby... ada sekor dua jer udang yg makan.... katanya dah tukar profession, pancing ikan lah plak.... dia bgtau dapat ikan Baung... Aku tak pernah masak ikan air tawar seumur hidup aku kawin.... Kalau kat kedah pun mak yg slalu masakkan.... sbbnya aku memang la x gemar makan ikan air tawar ni.... My hubby lak kan main suka kalau mak aku yg masakkan ikan air tawar ni.... Tambah2 lagi kalau ikan Baung masak lemak..

Jadinya plan hari ni, nak masak la hasil pancingan my hubby tuh.... Baung masak lemak... nak masak lemak ni plak, nak ikut style mak aku la.... Kalau ikut my MIL lain plak jadinya.... masak lemak my MIL ngn mak aku amatlah berbeza.... Aku prefer yg mak aku la cz senang nak wat.... Letak santan, ikan, bawang besar, cili padi, serai, asam keping, kunyit sket bg kuah warna kuning, n masak la sampai mendidih... jangan lupa garam, kang x masin plak...

Kalau ikut my MIL renyah sket, sebab kena blander ikan bilis, udang kering, bawang besar, cili padi, n kunyit hidup... Pastu masukkan semua tu dalam periuk ngn santan n garam.... Masukkan la udang ker, ketam ker.... Per2 je lah yg korang nak masak lemak... pastu kacau jerla takut pecah minyak... kang x sedap masak lemak tuh... tapi kalau my hubby minta masak lemak ketam, ginilah caranya aku masak.... Org lelaki kan prefer per yg mak dia masakkan.... Yer la dr kecik makan camtu.... bila dah kawen pun itulah juga yg depa minta....

K lah nanti my hubby balik, kalau der rezeki, aku snap la per2 yg patut.... Malam kang entry baru k... bye

Comments

Popular posts from this blog

Selamat berpuasa 2021 Ramadhan kareem

Mee Rebus Tulang ZZ Restoran ~~ Damansara Alif