Aedes oh Aedes

kalau sebut Aedes ni sumer tau kan... mesti demam denggi....
rasanya dalam bulan ni dah 4 kali jbtn Kesihatan Jb dok mai spray kat area taman aku dok ni.... tak hilang2 lagi demam ni... byk kot longkang yg tersumbat... maklum lah tmn di dah lbh 20 taun..

kalau dah kena spray memang lah byk asap... dah tu kena la dok kat luar rumah lbh kurang satu jam...
saper yg nak try dok kat dalam rumah masa org spray cuba lah... nanti leh lah bgtau kat aku cam ner rasanya ..hahahahah

Petang semalam kena spray lagi sekali.... My hubby laks masa tu tgh keje.... so tinggal aku ngn bujang2 jer... malas lah nak melarikan diri... tunggu lah kat luar... yg spray dulu tu ada my hubby , memang la kita org cabut... p Perling Mall... merayap.... der skali tu depa sray aku kat Gelang patah... Tapi petang semalam mau sakit pinggang aku dok dukung Hazmi kat satu jam... dia dah penat main n lapo... kesian kamoo...

harap2 ni la last depa sray... pi la juah2 nyamuk aedes ooiii.... jgn la ko singgah kat rumah ni... soh..sohh... soohhh...

 Gini lah gaya nyer taman perling bila kena spray petang tadi

Nyamuk aedes...
bebas berkeliaran pada kol 5 - 7 a.m dan p.m

Comments

  1. tumpang tanya , saya ni orng baru , boleh bagi tau tak macam mana nak buat gambar besar tu <(di atas sekali)> sebab saya buat dia kecik je dapat ...™

    ReplyDelete
  2. din146...
    saya tak edit per2 pun masa masukkan gambar tu... jer masukkan cam biasa jer.... cuma mungkin gambar tu dah saiznya besar kot... saiz gambar tu 4000 x 3000... size lbh kurang 5MB... dulu pernah gak masukkan gambar dapat kecik gak... tapi bila guna gambar ni ok jer... mungkin sbb saiz dia kot... try la guna gambar yg saiz cam ni...

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Selamat berpuasa 2021 Ramadhan kareem

Trolley memudahkan. Kemas dan mudah