~~Bukan Rezeki Kami~~

Petang tadi Taman Perling kena sembur lagi.... Aduyai... x habis2 lagi kes denggi kat sini.... So kebetulan plak my hubby cal ajak p kipmart beli barang dapur....Canteeeek......... Tak yah nak tunggu kat rumah masa kena spray... I likee...

So cam biasalah kalau p Kipmart my hubby mesti p kedai Cd... selalunya mesti beli.... so hari ni Hazim lak nak bl cd Upin Ipin... Nak tak nak kena lah beli gak... Mu hybby lak beli 2 cd... satu citer mlyu... satu lg citer omputeh.... Dah beli tu cam biasa lah plastik cd tu gantung kat troli...
Nak letak kat dalam kopem kena pijak cz dua2 bujang dengan hepy nya dok berdiri kat dalam troly...

Dah tu p jenjalan tgk2 kete baru.... Bila lah agaknya my family leh tukar guna MPV???????????? harap2 tahun depan kalau ada rezeki leh lah tukar... Doakan yer kawan2....

Dah puas pusing2 barulah p tempat dihajat.... nak beli ikan n sayur2.... Puas gak dok pusing2 kat pasar Kipmart ni cari ikan nyok2 @ geropoh kat sini... tapi hampeh.... memang tak der lah... kempunan lah aku nak mkn kari kepala ikan nyok2 nih... nasib bek tak bawa perut...hehe
Lastly aku beli ikan tonggkol... tapi kalau mak aku kat kedah akan panggil ikan ploktan atau kayu... tu pun kalau tak salah aku lah... Beli gak udang sket... Pastu aku borong sayur2... Sawi, kubis, karot, bayam... last sekali ternampak pucuk paku pun aku ambil... nak masak lemak cili api... macam2 plak plan aku nak masak tgh hari sok... tgk lah apa yg akan jadi...

dah hbs beli semua biasa lah p parking nak balik..... Hazmi lak dah lentok semacam... ngantuk lah tu... So aku pun angkut lah semua masuk bonet.... Jom kita balik...

dah separuh jalan... tup2 my hubby tanya... Cd tadi ambil tak?... Alamak aku terlupa lah.... Dengan berat hati aku pun ajak gak lah my hubby pusing nak p ambil... minta doa harap2 ada lagi... bila dah sampai tu... dari jauh nampak troli ada lagi kat tempat aku letak tadi... TAPi... Cd tu dah tak der...
ralat gak lah cz rasa cam buang duit cam tu jer... lagi ralat bila Hazim dok tanya Cd Upin Ipin dia... so aku pesan lah ngn Hazim lain kali kalau jumpa brg bukan kita punya jgn ambil... tak baik sama jer ngn mencuri... bagi aku lah...

Dah sampai rumah pun aku masih ralat... sedih sangat... Tapi bak kata my hubby "Bukan Rezeki Kita"... dah dengar cam tu aku dah  Ok sket.... Cuma aku tetap tak halal kan org yg ambil Cd tuh... Susah kan kalau org yg jenis panjang tangan nih.... Pantang nampak mesti nak ambil... barang free lah kata kan...

P/S >> harap2 saper yg ada habit cam ni akan berubah.... tak baik pun...

K lah Nak p tidokan Hazmi....
Nite semua.........

Comments

Popular posts from this blog

Selamat berpuasa 2021 Ramadhan kareem

Mee Rebus Tulang ZZ Restoran ~~ Damansara Alif