Jom Makan Laksa Penang....

N3 semalam ada bgtau kan nak p Kipmart nak beli barang nak masak laksa Penang.... Mood rajin memaksak dah datang.... lagi pun tetiba rasa sangat nak makan laksa penang... kalau beli x rasa sangat... kalau wat sendiri betui... betui....  seeedap!!!!!!

balik jer terus mula kan operasi.... dalam kol 9p.m... dah siap... terus makan... lagipun kali ni try beli laksa segera... jadi tak payah rendam laksa lama-lama.... balik jer panaskan air... rebus lebih kurang 5 minit... dah ok... rasa sama jer....

nak masak kuah laksa penang ni sangat mudah.... kalau nak banding laksa Johor... memang renyah... tapi x pernah wat pun laksa Johor pun... nak makan beli jer kat kedai...hahahahha...
rasa-rasanya kalau org utara memeng teror lah wat kuah laksa penang ni....

My hubby dulu x makan langsung laksa penang... My MIL lagilah... tapi kalau aku yg wat depa makan plak... kembang jap aku kat sini... hehehhe

Sedara my hubby kalau nak makan pun sometimes aku masakkan... Meh la order kalau nak...hahahahhaha

laksa n bahan utk laksa
laksa sepinggan habuan perut aku....
yummu...yummy...

P/S >>> Hari ni masak sup gear box laks.... semalam beli tulang batang pinang
                                (gear box) tu kat Kipmart.... Cuti sekolah ni makan2 jer menggemukkan badan....

Comments

  1. klu ade resipi bley cuba.. ^_^

    ReplyDelete
  2. farra8979...
    Kalau betul2 nak wat laksa penang nih... leh bagi resepi nya... senang sangat... cam ner nak bagi ek... kalau ada email saya leh bagi...

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Selamat berpuasa 2021 Ramadhan kareem

Trolley memudahkan. Kemas dan mudah