Kena Sembur Lagi!!!! iisskkk... Rimas lah

Tak habis2 lagi kes Denggi kat Taman Perling nih..... Petang tadi kena spray lagi.... kompem lah ada lagi org yg demam denggi nih....

Naseb baik my hubby ada kat rumah..... so larikan diri.... malas aaa nak dok kat dalam asap tuh.... dah lah aku n Hazim semput.... kang free2 dapat semput laks....

jadinya sebelum aku kuar tuh aku tutup grill jer la... pintu biar jer terbuka cz senang depa leh spray kat dalam rumah aku sekali...  biar nyamuk yg dok menyorok tuh mati....

Tapi kekadang tu aku pelik gak kan org ni.... bila k'jaan dah bagi spray free ni.... depa p tutup semua pintu ngn tingkap.... cam ner lah asap tu nak masuk.... dah tu bila lah nak hilang denggi kat tmn perling nih...

Memang lah kalau kena spray  x selesa.... berminyak semua lantai rumah.... pastu dalam sejam atau 2 jam baru leh masuk rumah.... tapi kalau nak selamat tak salahkan berkorban...

lagi satu bila tido malam @ kul 5 petang ke atas rajin2 lah buka ubat nyamuk bagi nyamuk x der kat dalam rumah kita kan.... jaga lah sebelum terkena...

Aku guna ubat nyamuk ni..... memang kompem x der nyamuk.... pernah try nak tgk keberkesanan ubat nyamuk ni.... so x on lah.... hambekkk ko byk nya nyamuk.... on jap jer terus nyamuk2 tu lari....
Ni refiil ubat nyamuk tuh 90 malam
tapi ada yg 60 malam jer

Jimat gak lah guna ubat nyamuk ni sbbb bertahan 2 bulan lebih kalau aku yg guna ... tapi kat botol ubat nyamuk tuh tulis 90 hari.... bagi aku berbaloi lah guna.... kalau yg jenis spray aku tak tahan bau ubat nyamuk tuh.... tapi yg ni x der bau pun.... best ah....

Comments

Popular posts from this blog

Selamat berpuasa 2021 Ramadhan kareem

Trolley memudahkan. Kemas dan mudah