Silap dan Cuai

Semalam ada sek ganti... Hazim pun sama tapi kat Tadika nyer wat sambutan Maulidur Rasul... Jadinya  my hubby lah yg hyantar n ambil... Tengahari tu plan nak mkn kat Giant Tampoi... Me n my hubby mkn nasi campur... Hazim laks nak makan KFC... Kebetulan terorder lebih... tapau lah bawa balik...

Jadi adalah satu kotak kecil n satu gelas air milo.... Teringat lak Dynamo dah habis... so masuk lah Giant... rasanya semua tau kan bila nak masuk Giant ni tak leh bawa masuk per2 kan so, KFC tu kenalah letak kat tempat simpan barang... Cuma sistem kat Giant ni kalau makanan tak dapat nombor... kira pekerja ni letak n main agak jer lah bila nak bagi balik kat kita... kan pelik.. tak salah rasanya kalau bagi no... kita pun ingat kan ... Cuma rasa aku kalau ada yg terlupa depa ni leh mkn kot sbb tu tak bagi no... Ni pendapat aku lah... tak tau lah per reason Giant tak nak bagi no utk mknan nih...

So nak jadi citer bila aku dah siap beli sumer... nak ambil balik KFC tu, my hubby pg lah ambil... so dia tanya aku yg ni ker... aku pun cakap lah bukan yg ni cz yg kita punya ada air... yg ni ada nugget jer... Hampeh sungguh... Aku pun p la bg balik kat pekerja kaunter tuh n bg tau bukan aku punya ni... Terkebil2 pekerja tu cz masa tu ada KFC yg tu jer...

Aku pun terus lah cakap "dah lah silap cuai lak tu"... Cam ner ni... nu bukan saya punya... cam ner lah leh bagi kat orang lain... huhuhu... Memang bengang sesangat masa tuh... Tiba2 pekerja yg lagi sorang tu datang bawa KFC tu ntah dari mana... Rupanya ada makcik tu kata pekerja tu bg KFC kat pelanggan India... Lagi lah aku bengang.... nak tak nak aku ambil lah juga KFC aku tuh...

Bila dah dapat aku follow lah pekerja tu tgk dia bg KFC yg silap tu kat sapa... Memang sah India... dan masa tu juga aku perasan air milo aku tu dah tinggal separuh... tak taulah nak kata tumpah atau pun dah di minum oelh orang india tersebut... even kalau org melayu pun aku dah teragak2 nak minum ker tak nak milo tuh... memang tekak dah terasa geli geleman... Lastly buang jer lah air milo tuh... rasa sangat rugi... Geram sungguh kat pekerja tuh.... GRRRR....



kalau le ada pihak pengurusan Giant yg baca ni tukar lah sistem tu... tak salah kalau mknan pun bagi nombor kan... bukannya menyusahkan pun...

Comments

Popular posts from this blog

Selamat berpuasa 2021 Ramadhan kareem

Mee Rebus Tulang ZZ Restoran ~~ Damansara Alif