dah lama tak makan... rasa cam mengidam pulak

Tekak tetiba jer rasa sangat nak makan ni... sbb kalau dok JB ni susah sangat lah nak jumpa... yg femesnya SOTO.... So petang semalam masak sendiri ... memeng best sesangat... puas hati.... Nak tau apa lah yg aku teringin sgt nak mkn....


Ni ha... Bihun sup utara stail... yg pasti bihun nya pasti kuning kan... Kat Jb ni tak pernah dibuat org mkn soto ngn bihun warna kuning... kalau ada jumpa sah org tu dr utara atau dia kawen ngn org utara...tapi bkn dgn soto... ngn kuah sup jugaa... hehehe

Sbb kan tekak ni rasa sgt nak mkn... aku pun masak sup daging... mesti utara style jugak... lagipun aku memang tak pernah masak Soto n tak pernah belajar pun even senang sesangat rasanya... hehe...nak mkn aku beli ajo...

Dan yg pasti bihun nya mesti dicampur sket dgn kunyit spy jd kuning... Bila nak mkn lak mesti ada sos cili... baru ngam... kalau soto mkn nya ngn sambal kicap... sedap juga...

My hubby yg dah kawen ngn aku 9 thn ni pun tekak nya dah boleh layan... 2 pinggan dia mkn... katanya macam ayah masak kat kg...hehehe.. teringat sup kaki yg selalu mak n ayah masak kalau menantu n anak2 balik.... memang mabeles.... mood rindu tetiba aja...



kalau betul2 mengidam... best jugak...hehe

Comments

Popular posts from this blog

Selamat berpuasa 2021 Ramadhan kareem

Mee Rebus Tulang ZZ Restoran ~~ Damansara Alif