Dari A bertukar ke M

Dari mengandung hazim sampai hazmi... aku memang tak miss minum susu utk preggy mum.... Memang setia dgn susu ini... A/// Anmum materna...
dr hazim baby hingga 6 thn dia masih minum susu annum utk kids lak... tapi bila dah masuk darjah satu dah pun bertukar ke sustagen utk 6thn ke atas... fvret Hazim mesti vanilla

Berbeza dgn hazmi yg memang tak gemarkan susu... mungkin juga berpunca dr aku yg dah kurangkan susu anmum ni masa ngandung dia sbb doktor yg syorkan... sbb nya juga ada kencing manis masa ngandung hazmi... kata doktor susu ni memang pekat sket... so terpaksa lah minum susu biasa aja...  sudahnya sampai sekarang hazmi tak suka semua minuman berasaskan susu... nasib baik dia kuat mkn...

sudahnya untuk mengandung anak ke 3 ni aku tukar minum susu M nih.... Mamil mama... tak berani lak aku nak compare harga susu2 ni sbb masa beli tak pulak aku tengok harga susu anmum...

tapi yg penting khasiat dari susu yg aku minum sekarang.... yg paling penting bagi sesiapa yg nak merancang untuk mengandung... digalakkan juga minum susu ni... 2 gelas sehari umtuk penambahan asid folik yg penting untuk preggy mum n baby... kiranya susu ni 3 dalam satu lah kegunaannya... sebelum mengandung, semasa dan selepas.... masa menyusu.... harganya pun berpatutan RM31 utk 650g....
Jom kawan2 yg merancang untuk mengandung kita minum susu ni juga... mana tau ada rezeki untuk kawan2 kan....

p/s : kawan2 minum susu apa yer masa preggy....

Comments

Popular posts from this blog

Selamat berpuasa 2021 Ramadhan kareem

Mee Rebus Tulang ZZ Restoran ~~ Damansara Alif