waja yang tak berapa nak waja dah!!!

ni kisah hr sabtu lepas....
mulanya hazmi demam so aku bawa dia p klinik... cam besa lah aku mesti p klnik prima kat area tmn nusa bestari.... dah jadi rutin kalau mai klinik ni... sesi tunggu nombor nak jumpa doktor tu mesti 2 jam....
aku p pun agak lambat sbb tungg my hubby balik keje, ambil cuti setengah hari... jd nya dlm kol 11.30 br dia sampai rumah....

dalam kol 12 br ambil nombor... kol 2 br dpt jumpa doktor... ambik ubat kol 2.30 br setel semua....
sudahnya ke bestmart beli utk mkn tgh hari.... masa kat klinik tu my hubby hantar kete untuk dicuci....
dah beli semua semangat wja nak balik bg hazmi lunch n mkn ubat... my hubby undur lah kete.... tetiba kete tu tak leh bergerak ke depan.... masuk balik parking pun dgn bantuan org yg cuci kete tu tolak... kalau tak dok kat tengah jalan..... org lain pun tak blh nak bergerak..
dah dibaraikan oleh mekanik.tu... mulanya kata mekanik tu mungkin ecu jer.... 
sudahnya petang tu dia call kompem gear box...huhu

nasib baik dekat dgn kedai repair kete yg my hubby selalu p.... panggil mekanik tu datang...
aku yg tak larat nak menunggu n kesian kat hazmi suap jer dia mkn nasi n ubat kat dalam kete... time tu juga lah hazim plak kena gate2.... my be sbb cuaca panas....
kebosanan dah dua bujang ni dok menunggu.....
macam2 ada dalam kete ni tau...

bila mekanik tu cek serba sket.... dia soh reverse kete tu ke kedainya.... nasib baik lah my hubby tu driver yg cekap... mengundur siap naik bukit lagi p kedai tu....caya lah... kalau aku kompem mana ntah aku langgar.... hehe..

sudahnya waja tu dah tak waja lagi.... gear box rosak lagi sekali slps 5 bln repair gear box juga.... memang pening... coz dlm rm2000 lg nak stanby untuk repair... sampai hari ni kete masih kat bengkel.... tak tau bila nak siap.... hari2 aku n hazim p sek lambat minggu ni sbb my hubby guna kete.... n dia lak keje shift mlm... kol 7pg baru balik...huhuhu
harap cepat lah siap kan... senang sket nak bergerak....

Comments

Popular posts from this blog

Selamat berpuasa 2021 Ramadhan kareem

Mee Rebus Tulang ZZ Restoran ~~ Damansara Alif