~~Saat2 Kelahiran Baby SR~~

Baby SR... 
hari ke 4... muka budak baru bgn tido pagi...


Syukur Alhamdulillah akhirnya... lengkap juga ahli keluarga dengan kehadiran baby girl...  mengandung kali ni memang banyak ragam... berbeza sgt dengn Hazim n Hazmi... mungkin juga faktor usia mengandung bila umur dah pun 35thn...  mula dr minggu 32 dah pun mengalami Braxton Hicks contraction sehingga akhirnya aku sndr compius samada sakit nak bersalin hinggalah saat2 nak melahirkan baby SR...

22/11/12
Mula rasa sakit dari jam 2ptg hingga lah 4ptg... tgk jam 10 minit sekali rasa sakit... akhirnya aku decide tido jap sehingga lah rasa sakit hilang cam tu jer... 23/11/12 langsung tak rasa sakit... so aku assume lambat lagilah... lagipun due date kan 11/12/12... baru 37minggu 3 hari...

24/11/12 (Sabtu)
pukul 7pg rasa nak membuang.. sakit memang tak der langsung.. malas aku nak ke toilet... aku sambung tido.. akhir nya jam kol 8pg, 9pg, 10pg, rasa yg sama berulang... disebabkan asyik konfius jer... aku wat dek sambung tido... sampai aku termimpi mak n ayah tanya aper yg aku wat kat dalam toilet... selamber jer lah aku jawab... membuanglah...
 Lastlay kol 11aku decide masuk jer lah toilet sbb mak cik aku der pesan dia dulu nak beranak pun tak der tanda tapi asyik rasa nak membuang... so masuk toilet mebuang sekali tengok terus ada tanda lendir bercampur darah... baru rasa berdebar... kompem nak bersalin...
Terus call my hubby kat tempat keje... balik segera... aku mandi siapkan apa yg patut... Hazim n Hazmi terus hantar ke rumah pengasuh... 11.45pg bergerak ke Hosp. Sultanah Aminah (HSA) JB...
Kol 12tgh sampai, daftar cek... dah buka 3cm... 
 Di arah keluar sekejap.. Doktor panggil masuk semula nak tanya a few question lg... Tapi bila doktor tu tgk aku dok menahan sakit... dia minta doktor lagi sorg cek semula... dah pun buka 5cm.. so terus doktor decide pecahkan air ketuban... terus masuk labour room around 1.30pm
masul labour room, nurse prepare apa yg patut.. dan yg plg best kali ni my hubby boleh masuk bersama... bila nurse dah settle... dah siap cucuk ubat tahan sakit yg aku rasa lagi sakit bila kena cucuk.. doktor masuk lagi tanya soalan yg terbantut tadi... aku dah mamai jer jawab soalan..
tinggal aku n hubby...tetiba rasa cam meneran... terus suruh my hubby cal nurse..
masuk nurse kata nya masih 5m.. aku leh lak tanya... 5cm????
so terus nurse lg sorg masuk ... katanya baby dah nak kuar ni..
kelam kabut semua prepare... that time nurse suruh my hubby kuar jap... nasib baik gak ada my hubby... kalau tak terberanak sorang2... siap semua nurse panggil my hubby masuk... sangat2 bersyukur saat genting camtu my hubby tolong angkatkan kepala... tolong sekali masa aku push... 2 kali push... syukur Alhamdulillah Jam 2.57 petang baby SR selamat dilahirkan dengan berat 2.9kg, panjang49cm dan ukur lilit kepala 32cm... pada 37wks 4 hr
Terus nurse bg peluk jap... bawa bersihkan bg balik kat aku utk nyusu dan my hubby qamatkan... sementara tunggu nurse keluarkan uri n jahit koyak.. my hubby tunggu kat luar... dalam kol 4pm daftar masuk wad ngn baby SR..

25/11/2012
pagi doktor cek... semua ok.. kompem boleh kuar.. kol 2pm.. my hubby dtg ambik
selamat keluar wad... selamat berpantang kat rumah. my hubby ambik cuti 2wks jaga aku n baby..
Syukur MIL datang esoknya jaga n tolong apa yg patut... my mom dtg lg 2minggu.. sambung tugas my hubby jaga me n baby.. lg pun cuti sek my mom leh stay lama sket.. Syukur berpantang kali ni ramai yg menjaganya...
Terima kasih pada semua yg wish n dtg melawat
tq so much

##baru perasan masa bersalin kat FB tersalah taip 2.47pm... salah lah plak..hehe...

Comments

Popular posts from this blog

Selamat berpuasa 2021 Ramadhan kareem

Trolley memudahkan. Kemas dan mudah