Anyaman dan Kolaj

Petang tadi kena bawa budak p pertandingan anyaman dan kolaj
Pertandingan ni peringkat zon Skudai kat SK Sg Danga.
Pertandingan anyaman utk murid tahap 2,
manakala kolaj ni untuk murid tahap1...
Jadi aku kena bawa 4 org murid la....
2 org dari thn 5, 2 org lagi tahun 3....

Pendaftaran mula kol 1.30p.m.
Kol 2p.m. start la pertandingan tuh....
Nasib bek aku bw lptop ngn brdbnd ni....
So tak lah boring aku dok tunggu depa siapkan lukisan masing2...
Lagipun masa depa wat lukisan cikgu tak leh masuk dewan pun...
Tak leh tolong pun... (tapi jerit2 gak bagi hint dr luar)
Dah namanya pertandingan kan... hehehehe

Kalau saper nak tau kolaj tu yg kita guna kertas warna
Pastu kita letak gam kat gambar yg kita dapat....
Kita koyak la kertas warna tu lekat kat gambar....
Rasanya semua org pernah wat masa sek rendah dulu...
Cuma ingat atau lupa jer...
Kat atas ni ada satu contoh kolaj
dari peserta darjah 1....
Respect gak kat murid ni sbb dia dapat penuhkan semua...
Ada murid lain yg x sempat siap tau...

Kalau anyaman rasanya semua orang tau...
Murid ni dah dapat corak anyaman tu...
Depa kena wat smula guna reben...
Ni la murid aku yg dok khusyuk wat...
Tapi x sempat siap cz reben dia guna tu kecilk...huhuhu
Sek lain semua guna reben yg besar lebih dari 1cm....

Ni pun murid aku....
sempat posing lagi w/pun x siap...
heheheheh

Pastu dalam kol 5p.m. baru la hakim siap pilih pemenang..
Murid sek aku x dapat hadiah or saguhati pun
cz semua x siap...
Tapi yg penting depa dapat peluang masuk pertandingan...
Tapi budak2 ni hepy....
Dapat timba pengalaman....

Ni lagi sorg peserta kolaj....

So dah settle semua acara, balik skul semula...
Dalam kol 5.40p.m. dah sampai skul nak hntr budak2 ni...
Parent depa tunggu kat sek...
Dalam kol 6p.m. lak aku blk rumah...
Terus p ambik bujang2....
Penat sangat badan...
So makan malam minta my hubby belikan lps dia blk keje...
Tq sayang....
Lv u so much...

Comments

Popular posts from this blog

Selamat berpuasa 2021 Ramadhan kareem

Mee Rebus Tulang ZZ Restoran ~~ Damansara Alif