Mee Rebus Special

Petang tadi lepas my hubby balik keje, dia tanya nak mkn per malam ni, org dah tanya aku per lagi laju la jawab nak mkn sup gear box yg jual kat Taman Ungku Tun Aminah... Biasalah gerai tepi jalan... Sup ni leh tahan sedap... Masa aku first time terjumpa gerai ni pun tahun lepas rasanya... Nampak ramai jer yg makan so try lah... Sedap seh.... Sejak tu kalau tersa nak mkn sup p beli kat sini la... Masa tu dia jual 3 ketul RM 5.....

Jadi dah rasa nak makan sangat aku soh my hubby beli RM10, jadinya dapatlah 6 ketul...puas makan laki bini.... dalam kol 6.30p.m baru my hubby kuar rumah cz gerai ni memeng buka dalam kol 6p.m cam tu...  Aku lak masak nasi jer la.... nanti leh makan ngn sup... dah terbayang nikmat makan tulang gear box nih... slurp.... meleleh air liur nih....

Masa my hubby dah balik dia bgtau rupanyer  rege dah naik... dah jadi RM6 sebunggus, aku tuang jer dalam periuk tengok2 ada 7 ketul yang besar.... dah terbayang kesedapan nyer....

Ni lah rupa nyer suap gear box nih.... masa mula2 makn dulu x kena ngn selera cz cara org Kedah ngn org Johor ni wat sup amat lah berbeza.... Sup kedah kurang berempah... Sup org Johor dah seperti sup mamak... Tapi sekarang aku lah yg terlebih suka berbanding my hubby.... Ditambah pula ngn sambal kicapnyer... Dulu pun x pandai mkn sambal kicap sbb kat Kedah xder... tapi sekarang aku wat sendiri banyak2 n simpan dlm freeze.... nak mkn bila2 pun ada...heheheh... kalau kat kedah lebih byk mkn ngn sos cili...

Baru jer rasa nak makan tup2 terdengar lak satu bunyi.... aku slalu sebut tonet2 jer... Tu la hon yg org slalu bunyikan kalau jual smthng ngn motor kalau lalu kat tmn tuh... tandanya adalah motor pak cik yg jual mee rebus... Mee rebus yg terbaik aku pernah mkan... bukan aku jer kata sedap, My sis kat UTP, my sis kat Kulai n kawan dia pun teringat2 nak mkn mee rebus ni... kalau dah mkn memang akan rasa nak mkn lagi... 

Pak cik ni dah lama jual mee rebus ni.... jadual dia lak setiap malam Selasa ngn Jumaat dia mesti lalu kat depan rumah aku nih ngn bunyi hon dia tuh.... kalau dah berbunyi tu saper2 yg nak beli senang jer bawa dua bekas satu utk mee dan satu lagi utk kuah... kalau nak dia campur terus bawa la satu bekas dah cukup... Takder nyer tapau2, masuk rumah dah leh terus makan... rasa memang superb.... Masa aku ngandungkan Hazim dulu (5thn yg lepas) memang aku kemaruk mkn mee rebus ni.... asal pak cik tu lalu memang beli.... Cuma skrg dah jarang2 dia masuk kat jalan rumah aku ni cz dah hbs dulu sebelum sampai.... Punyalah laris jualan dia.... 

Jadinya malam ni aku soh my hubby ambil no phone dia jer.... So len kali kalau nak mkn, n my sis datang nak makn leh caling2 jer.... Leh minta lebih telur kalau suka... Minta lah per2 pun pak cik tu tak lokek....ni lah rupa mee rebus tuh....

 Rege plg murah utk satu bekas yg dibw sendiri RM2 kalau x silap.... Tapi mlam ni my hubby beli RM3 n lebih telur.... Yg lg menyedapkan mee rebus ni adalah keropok rangup yg ditabur kat atas tuh.... kawan my sis terbayang2 nak mkn keropok ni lagi tau....

Jadinya dinner mlam ni dah bertukar dr nasi ngn sup menjadi mee rebus special @ mee rebus tulang (curi idea dr ZZ restoran) hehehhe.... 

 .....Mee rebus special yg superb.....

Nasi yg aku masak Cuma Hazmi jer yg makan... Aku ngn my hubby kekenyangan mkn mee rebus special... Sedap tak terkata.... Nasi yg aku masak akhirnya masuk dalam freeze.... Leh panaskan utk tgh hari esok.... Sayang membazirkan.... Sup pun masih berbaki 3 ketul pun simpan dalam freeze.... hahhahah suka aku utk lunch esok dah ada semua... lagi pun my hubby keje shift pagi jadi x mkn kat rumah.... Yg makan cuma aku ngn Hazim ngn Hazmi.... makan jer lah apa yg ada dan menyenangkan aku.... janji perut kenyang....  hati senang....

Sementara aku dok mkn tgk la dak hazmi ni.... Asyik main kat bawah kerusi jer.... Hazmi dah ada perkembangan terbaru.... Next n3 nanti ai citer lak sal Hazmi....

......Ala cayang mama.....

k lah nak tido....  Jumpa next entry k... papai......................

Comments

  1. bc entry ko nih, bnyk crita mkn2 ek..sungguh mengiurkan n menjeleskan aku! syik mkn luar/tapau jek kija korang ek? jeles! jeles!

    ReplyDelete
  2. masak skali skala jer.... hahahha
    nanti ko balik mesia leh la beli luar... kat sana semua ko masak sndri lah yer
    senang ker nak dapat yg halal

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Selamat berpuasa 2021 Ramadhan kareem

Mee Rebus Tulang ZZ Restoran ~~ Damansara Alif