KeK CoKLat KuKuS

Petang tadi my sis yg kat Kulai tu minta masak kan kek cz esok kat sek dia der pot luck.... Jadinyer barang2 tu dia belikan la... Aku suka wat kek coklat kukus ni sbb 2 reason:-
Pertama >> bahan2 nyer senang.... campak2 n gaul2 pun cnfrm jadi...
Kedua>>> Cnfrm x hangus sebab kukus....

Tapi yg x best tengah2 aku kukus kek tu, gas boleh habis la plak...hampeh tul... aku try call gak kedai gas yg slalu hantar tu tapi x der org angkat... dah tutup la agaknya, lagipun dah dekat kol 10p.m...

Moral nyer aku soh my sis bawa balik kat rumah dia kat Kulai n sambung kukus.... Tak tau la per citer tapi mesti x baper nak menjadi cz dah kukus separuh kat Tmn Perling, pastu leh kukus lak lagi separuh kat Kulai... punya la jaaauuuh kek tu berjalan nak tunggu masak... hahahahahha

Tadi msg my sis, dia kata tgh tunggu lagi, so dia der la hantar gambar ni....

Kek Coklat Kukus yg masih dikukus...

Dulu aku slalu order kek ni ngn jiran sebelah rumah cz Hazim suka sangat mkn kek... Dia ambik RM 25 dan berat kek tu lebik kurang sekilo setengah... Tapi bagi aku x mahal cz rasa memang superb...

Tapi hari tu tergerak hati nak minta resepi ngn dia... X lokek ilmu org nyer, cz dia bagi jer resepi tu kat aku... 2 resepi lagi, yg bakar ngn yg kukus... pilih lah nak wat yg mana... Aku der gak bagi resepi ni kat cikgu2 n ramai yg x percaya cz bahan2 dia leh suka hati nak masuk mana dulu.... tapi menjadi n rasanya superb...
Ada cikgu sorg tu skali wat sampai 5 biji.... katanya punya lah senang.... kalau dulu dpt resepi jarang menjadi...  Resepi yg ni.... dia memang slalu wat kek... Husband dia yg x suka mkn kek pun dah suka mkn kek ni... 

My sis baru jer mms gambar kek yg dah masak.... Dia dah kuarkan dari loyang n letakkan dlm pinggan... Tapi  x perfect sgt lah kesan gas habis.... kata my sis rasa ade tp rupa tiada..... hahahhahha

hahahhaahha
Kek yg x baper nak jadi
Gas oh gas... len kali nak habis
habis la siang2
senang ada gantinya... 
ko habis malam2 ni
kan kek tu dah merajuk...huhuhu

Per2 pun rasanya cikgu cikgi kat sek my sis sok depa telan jer.... mkn free lah katakan... heheheh
k lah nak layan mata aku yg dah makin berat....zzzzzzzzzzzz

Comments

Popular posts from this blog

Selamat berpuasa 2021 Ramadhan kareem

Mee Rebus Tulang ZZ Restoran ~~ Damansara Alif