Durian oh Durian

biasanya bau dia jer dah buat aku nak muntah... tapi bila time ngndung jer mesti rasa membuak2 nak mkn... nasib baik lah tiap kali ngndung ada jer musim durian... hehe

time ngndung baby ke 3 ni pun terasa jer nak mkn... terasa yg bau nyer sgt lah sedap... kebetulan plak salah seorg cikgu ni ada dusun.. so kalau beli ngn dia kira durian fresh lah... jadi tak der lah bau yg tak menyenangkan... memang kemaruk jadinya...

Ni pun citer minggu lepas... beli ngn dia 4 biji jer... yg lain tu FOC k... jenuh aku nak mkn... sudahnya kasi jiran2 sket... memang puas hati n berbaloi lah duriannya...

masa ambil gambar ni
3 bj dah bg kat pengasuh Hazmi
ada yg aku dah mkn...
isi nya mantoopp

sebiji aku wat serawa durian petang tu juga... bagi juga pada jiran yg aku x bagi buah... ini lah kalau dah byk sgt kan... hehe
Biasanya aku prefer masak serawa warna putih mean guna gula putih jer.... dan yg paling wajib aku mesti tambah sagu sbb i really like to eat sagu.... ngee~~
tapi kalau ikut MIL, suka guna gula merah n my hubby suka mkn that way... tapi terpaksa lah dia ikut tekak mak yong yg masak kan... coz mak yong yg over nak mkn durian kan...kan...

cam ni lah rupa serawa durian aku 
cuma gambar ni kredit to google lah
aku tak ingat langsung nak snap gambar
ingat nak makan jer...hehehehe

Sabtu lepas utk sarapan aku masak lak pulut durian... tapi ada dua cara lah... Kedah style utk aku lah... my hubby cara dia... duriannya dicampur terus kat dalam santan yg dah dicampur ngn gula n garam... pastu makan ngn pulut atau nasi... me macam kat dalam gambar.. semuanya berasingan.. nak mkn ambil lah durian tu sket2... Sedap tak terkata... Kali ni memang agak kemaruk aku mkn durian...hehe
yg pinggan hijau tu set my hubby.
yg pinggan biru n santan dlm mangkuk for me

semasa dok menaip entry ni pun tekak sgt2 lah terasa nak mkn durian tapi tak der rezeki coz pg tadi masa cikgu yg ada dusun tu bw durian pg tadi kat sekolah... aku tak sempat nak beli... Cikgu2 lain dah beli dulu...huhuhu

nampak gaya tunggu durian yg kat rumah arwah nenek my hubby lah... kata FIL byk buah nya kali ni... harap2 dapat mkn durian fresh lagi....

Comments

Popular posts from this blog

Selamat berpuasa 2021 Ramadhan kareem

Mee Rebus Tulang ZZ Restoran ~~ Damansara Alif